-Milsim / Reference

Milsim plug-in 2009

Alapelvek

Gondolkozz és játssz mindig biztonságosan! Természetesen a szabályzat nem térhet ki a játék során előforduló minden szituációra (ahogyan az aktuális MASZ sem), tehát viselkedj a pályán mindig úgy, mintha éles fegyver lenne a kezedben. Ha problémába ütközöl, cselekedj a szabályok szellemében: ügyelj a biztonságra, hogy mi lenne a legrealisztikusabb, mi felelne meg legjobban a valóságnak, ne csak azzal törődj, mi lenne az egyszerűbb, vagy miből származna több előnyöd.

Milsim

A Military Simulation (Katonai Szimuláció) kifejezés rövidítése, az airsoft sport egy szigorúbb szabályrendszerrel rendelkező ága, amely a lehető legtökéletesebb katonai szimulációra törekszik. Alapját a valósághű fegyverek, a real/low/mid-cap tárak használata, valamint a csapat alapú játékmenet adja. A játékosoknak minden terepen szükséges felszerelést magukkal kell vinniük, mivel a rajok általában a játék teljes időtartama alatt a pályán tartózkodnak, és csak alapos indokkal hagyják el azt, mint pl egészségügyi- vagy egyéb vészhelyzet. A milsim játékok általában több napig tartanak, jellemzően szünet nélkül.

Az orvosok (medikek), valós katonai eljárások, járművek, jármű elleni fegyverek, sokszor pedig a szerepjátékos elemek alkalmazása szintén a valósághűségért történik.

1. Fegyverek és Felszerelések

Fegyverek

Fegyverek: 6mm átmérőjű műanyag gömblövedéket célba juttató, 3,5 Joule torkolati energiát nem meghaladó teljesítményű légfegyverek.

Tárak: Csak kereskedelmi forgalomban kapható felhúzó szerkezet nélküli tárak használhatóak. A befogadóképességük nem lehet nagyobb 150bb-nél.

Lövedékek: Csak és kizárólag 6mm-es műanyag, vagy bio BB használható a rendezvényeken.

Fegyverhasználat: A fegyvereket mindig a felmerült szituációhoz alkalmazkodva, célszerűen kell használni.

Fegyverek osztályai:

*pisztoly, SMG, PDW(M1911, P90, MP5): 350fps

*hadipuskák, karabélyok(M16, AK, G36): 430fps

*golyószórók(M249, RPK, MG36): 430fps

*géppuskák(M60, HK20, PKM): 470FPS min. rálövési távolság 30 méter, kötelező másodfegyver

*félautomata mesterlövész(M14, MSG90, PSG1): 530fps min. rálövési távolság 30 méter,kötelező másodfegyver, min. 3x optika,min.90cm fegyverhossz, egyszerre 1BB a levegőben

*mesterlövész fegyverek(VSR10, L96, M24): 600fps min. rálövési távolság 30 méter,kötelező másodfegyver, min. 3x optika,min.90cm fegyverhossz, egyszerre 1BB a levegőben

Osztályok:

*Pisztolyok: valós maroklőfegyverek airsoft replikái.

*SMG és PDW: A valóságban pisztoly kaliberű lőszert tüzelő fegyverek airsoft replikái, valamint az FN P90 és a HK MP7A1.

*Karabélyok, hadipuskák: Valamely közteslőszert, vagy puskalőszert tüzelő fegyverek airsoft replikái.

*Támogató fegyverek (LMG és GPMG): Köztes vagy puskalőszert tüzelő támogató fegyverek replikái (az egyetlen kategória mely használhat felhúzó szerkezetes tárakat)

*Félautomata Mesterlövész fegyverek: olyan AEGek amelyek mesterlövész szerepkört töltenek be. Ezek a fegyverek félautomata voltukból adódóan gyorsabb tüzelésre adnak módot, ezért egyszerre csak egy BB lehet a levegőben.

*Mesterlövész fegyverek: kizárólag Bolt-action (forgó-tolózáras) fegyverek lehetnek. Itt is egyszerre egy BB lehet a levegőben. Mindkét kategóriánál 30m a minimális rálövési távolság. Másodfegyver szükséges. A Bolt-action mesterlövész fegyverek csak a kereskedelmi forgalomban kapható legkisebb kapacitású tárakkal használhatóak, míg a Félautomata Mesterlövész fegyverek Low-Cap vagy Real-Cap tárakkal.

*Gránátvetők és AntiTank fegyverek: Ezen fegyverek két kategóriára oszthatók: Személy- és jármű elleni fegyverek. A személy elleni fegyverek (M203, AG36, GP25) BB-t kell, hogy kilőjenek. A járművek elleni fegyverek szivacs lövedékkel kell, hogy működjenek, és valamely antitank fegyverre kell hasonlítania (M72, RPG7, PF3, Miniman)

Védőmellények és Sisakok:

Mellények: A mellénynek 1-2 szilárd „plate”-el kell rendelkeznie, amelyek valamely valós plate másolatai, vagy minimum 20×25cm-esnek kell lenniük. A teljes tömegük meg kell, hogy haladja a 2,4 kg-t. A valódi Level 3-as plate-ek használata engedélyezett, akkor is ha nem érik el a 2,4 kg-t. Használhatóak továbbá repeszmellények amennyiben súlyuk meghaladja a 3kg-t szerelékek nélkül.

Sisakok: A sisakoknak azon sisakok számítanak amelyek ballisztikus védelmet nyújtanak, vagy ezek másolatai.

2.Alapszabályok

A milsim játékok alapvető szabályzata. A játékokon a MASZ aktuális verziója az irányadó, ezért csupán az attól való eltérésekre térnénk ki.

Játéktér, civilek, állatok, sérülések: A játékosok a kijelölt helyek kivételével ne távolodjanak el a pályahatártól 50 méternél messzebb. Ha valaki megsérül, értesítsétek a szervezőket, és kísérje sérültet minimum két ember a tábori kórházhoz, vagy a szervezők által kijelölt egyéb segítségnyújtó ponthoz.

Jelölések:

Oldalak jelölései:

A milsim játékok többségén a szervezők dresskód szerint különböztetik meg az odalakat. Amennyiben ez nem lehetséges, úgy a bal felkaron elhelyezett jól megkülönbözethető színű szalagokkal (pl.: piros-kék).

Medikek, Halottak és játékon kívüli személyek: A medikeknek valamilyen jól látható medik jelzést kell viselni (fehér alapon vöröskeresztes karszalag). A halottak, és sebesültek státuszukat fehér vagy narancssárga kendő feltartásával jelzik. A nem játékos személyek láthatósági mellényt kötelesek viselni.

Mesterlövészek: A mesterlövészek amennyiben álcaruhát (ghillie) viselnek NEM kötelesek hordani az oldal jelölést.

Járművek: A járműveken jól látható oldal jelzés szükséges akkor is ha a játékon dresskód van érvényben.

Játék felügyelők, Game Marshallok, Military Police: A játék felügyelői sárga karszalagban, esetenként MP (military police) felirattal, figyelik a játékot. Bármi féle problémás esetnél hozzájuk kell fordulni.

Combat Game Marshallok: Játékos game marshallok, akik alapvetően a csapatukkal játszanak, és a felmerült vitás helyzetekben ugyanúgy eljárhatnak, mint a game marshallok.

Specialisták: Minden olyan játékos aki Medikként, Mesterlövészként, vagy Támogató fegyvert használva játszik specialistának tekintünk. A specialistákra vonatkozó egyedi szabályokat mindig a játékszervező a játék kiírásában, valamint a játékot megelőző eligazítás során közli a résztvevőkkel.

Találatok, medik-rendszer:

A medik rendszert két szempont szerint kell meghatároznia a szervezőnek:

Medikek száma, mely szerint lehetnek:

– Dedikált medikek: ekkor rajonként egy meghatározott medik van, és csak ő láthatja el a találatot kapott játékosokat.

– Nincs dedikált medik: ebben az esetben mindenki elláthatja a találatot kapott társát.

– Lehet kombinálni a fenti két rendszert, azaz mindenki elláthatja a többi játékost, azonban a szervező által meghatározott szempontok szerint a medikeknek többlet lehetőségük van.

Ellátás alapján lehet:

– Érintéssel: ekkor a találat ellátása a találatot kapott személy megérintésével történik.

– Szalagos medikelés: a szervező által meghatározott szempontok alapján az ellátásra jogosult játékosok (medikek, vagy mindenki) a náluk lévő gumiszalagokkal látják el a találatot kapott személyeket oly módon, hogy a találatot kapott személy valamelyik végtagjára ráhúznak egyet a gumiszalagokból.

– A találat súlyosságát figyelembe vevő ellátási rendszer: e rendszer szerint a találat súlyosságát is figyelembe veszik a kezelés módja és ideje szerint. Ennél a rendszernél a védőmellények és sisakok is szerepet kapnak. A védőmellények és sisakok a szervező döntése alapján könnyíthetnek a kezelés módján, vagy csökkenthetik a kezelés idejét.

Fontos!

Ha tényleges sérülés történt a pályán, akkor azt az ORVOST! vagy DOKTOR! felkiáltással kell jelezni!

Az ellenséges tábor megtámadása:

Mivel a táborokban, a sátrakban emberek aludhatnak, pihenhetnek, ezért soha sem lövünk be a sátrakba! A Sátrakból kijönni csak és kizárólag védőszemüvegben lehet! A Sátrakból kilőni tilos!

A fenti szabályok ellenére a védőszemüveget a játék ideje alatt a játéktéren levenni semmilyen körülmények közt sem szabad, még alvás közben sem.

CQB szabályzat: Épületes, illetve épület közeli harcok:

– Épületben 430 Fps-t (1,7 Joule) meghaladó torkolati energiájú fegyverrel tilos játszani!

– Az engedélyezett fegyverek az épületben lőhetnek sorozatot is (amennyiben a játékszervező másképpen nem dönt; lefelé szigoríthatja a használható fegyverek maximális torkolati energiáját, illetve megtilthatja a sorozatlövést).

– Kifejezetten épületharcra szervezett játékokon a maximális javasolt Fps érték 370 fps.

– A mesterlövész fegyverek, valamint a támogató fegyverek épületen belül nem, de épületből kifelé, és épületbe befelé lőhetnek a 30 méteres rálövési távolság betartásával.

– CQB harcnál kötelező az arcvédelem! Ajánlott továbbá az emberi test érzékeny részéinek további védelme.

3.IED-ek, Aknák, Gránátok

IED-ek: Személyek és Járművek elleni eszközök. Hatótáv: 10 méter. Bármilyen távirányítású, mozgásérzékelővel ellátott, botló drótos sziréna.

Aknák: Személyek elleni eszközök. Hatótáv: kb. 3 méter. Bármilyen távirányítású, mozgásérzékelővel ellátott, botlós drótos BB vető eszköz.

Gránátok: Személyek elleni eszközök. Hatótáv: kb. 3 méter. Bármilyen BB vető eszköz, amit a hatályos törvények, a MASZ, valamint a játékszervező engedélyez.

4.Járművek

Alapszabályok járművek használatához:

A járművek használatának szabályait maximális körültekintéssel kell betartani!

– A járműnek mindig tökéletesen biztonságosnak kell lennie! A fékeknek és kormányműnek 100%ig működnie kell. Ha jármű nem rendelkezik vizsgával a biztonság akkor is elsődleges!

– Kerülni kell az erős fékezéseket, gyorsításokat, a járművek sebessége nem haladhatja meg a 30 km/h-t.

– Minden járművezetőjének fel kell tudni mérni az Antitank fegyverek maximális lőtávjának (50m) helyességét!

– A járműveken egymásra lőni szigorúan tilos! A járművekről amennyiben a szervező másképp nem rendelkezik tüzelni szabad.

– A járművekkel kötelező a játék megkezdése előtt a pályabejárás!

– A járművezetőnek, amennyiben a jármű nem épített úton halad, ismernie kell járműve terepképességét.

Járművek elleni harc:

A járművek elleni támadás módjáról:

– Antitank fegyverek (M72 LAW, RPG7, Miniman) és Gránátvetők (M203, AG36) semmisíthetik meg a járművet. A Fegyvereknek jól látható helyről kell tüzelniük, és szivacs fejet kilövő shellel, vagy paint ball shellel kell támadniuk. A járművön tartózkodó összes személy halott státuszba lép és visszatér a tábori kórházba.

– A megsemmisült jármű visszatér a HQ-ra és egy órán keresztül nem használható.

5.Rádiózás

Rádiózási alapok

A játékokon PMR szabványú rádiók használhatóak, amennyiben a szervező másképp nem rendelkezik. A tiszta és átlátható rádiózás érdekében fontosak az alábbiak:

– Először a keresett raj hívójele.

– Másodszor a saját hívójel.

– Az üzenetet hangos érthető „Vége”-vel kell zárni.

Lehallgatás és Zavarás

Az ellenséges rádiócsatornák lehallgatása engedélyezett, a zavarás azonban tiltott amennyiben a játékszervező másképp nem rendelkezik.

Szójegyzék:

Anti-tank: Röviden: AT. Az Anti-Tank fegyverek járművek elleni hadviselésre szolgálnak a valóságban. Ez alatt különböző „páncélöklöket” és a fegyverre is szerelhető gránát vetőket értjük megfelelő gránát használatával.

High-cap tár: Felhúzó szerkezettel ellátott nagy kapacitású tár. Jellemző kapacitás: 200-700BB

Low-cap tár: Alacsony kapacitású felhúzó szerkezet nélküli tár. Azon tárakat soroljuk ide melyek kapacitása 50-100BB.

Mid-cap tár: Nagy kapacitású felhúzó szerkezet nélküli tár. Jellemző tárkapacitásuk: 100-200BB

Real-cap tár: A fegyver eredeti tárkapacitását modellező tár jellemző kapacitásuk: 20-30BB

Plate, Trauma Plate: általában 20×30cm-es többrétegű kerámia vagy fém lapok melyekkel a ballisztikus védőmellények hatásfokát növelik.

PMR: Personal Mobile Radio. 446Mhz frekvencia sávban müködő bárki által használható európai szabványú rádiók adóvevők.

CQB: Close Quarters Battle. Röviden közelharc. Általában a városi, vagy épületben folyó harcra használjuk. Kifejezetten CQB játéknál ajánlatos alacsonyabb Fps limitet magszabni.

IED: Improvised Explosive Device. Rögtönzött robbanó szerkezet. Jellemzően házilag készített járművek elleni robbanószerkezet.